in Blog
Creativiteit VS Google

Creativiteit minstens zo belangrijk als je Google budget!
Het is bijzonder om te ervaren dat er nog steeds twee kampen lijken te zijn als het gaat om het vangen van de aandacht van je doelgroep. Kamp 1: Zo hoog mogelijk in Google, een groot advertentiebudget en de juiste zoekwoorden staan garant voor meer conversie. Kamp 2: Alles draait om de inhoud. Laat zien waar je goed in bent en je klanten melden zich vanzelf.

In adviesgesprekken moet ik vaak hard mijn best doen om de twee kampen bij elkaar te laten komen. Oké, eerlijk gezegd moet ik vooral kamp 2 de aandacht geven die het verdient. Ik ben er namelijk van overtuigd dat juist de combinatie van een goed verhaal, creativiteit én goede zichtbaarheid de sleutel tot succes is. En hierbij staan creativiteit en je Google-budget ongeveer op gelijke hoogte.

Vechten om de beste plek
Met Google-advertenties is het vechten om de beste plek, zeker bij zoekwoorden die veel gebruikt worden. Het budget wat je dan in zet is vaak bepalend voor je positie. Maar dat betekent niet dat het aanbod bovenaan de pagina ook echt het beste aanbod heeft bij de vraag en behoefte van de bezoeker. En juist daar is hij (en is trouwens ook Google) naar op zoek.

Na de klik begint het spel pas echt
Na het klikken, moet je zorgen dat de bezoekers op je website blijven. Het vinden is gelukt. Nu wordt het tijd om ze aan je te binden. Je moet ze raken en inspelen op hun (latente) behoeften. Visueel aantrekkelijk, maar ook met de juiste inhoud! Werk aan je betrouwbaarheid, laat je meerwaarde zien en overtuig ze dat je de juiste partij voor ze bent. Dit kan alleen als je weet wie je wilt bereiken. Dan kun je creatief inspelen op de behoeften van je publiek en zorg je ervoor dat je ze voor langere tijd aan je bindt. Wanneer dat lukt kun je ze activeren om actie te ondernemen.

Want een bezoek aan je website is natuurlijk fijn, maar wanneer dit niet leidt tot contact of een aankoop is het verspilde moeite*. Soms betekent dit dat je een lange adem nodig hebt, de één heeft meer overtuiging nodig dan een ander, maar wanneer het nodig is zullen ze aan je denken!

Werken aan je merk
Het is dus veel meer dan bovenaan staan in Google, meer dan die klik. Het gaat om het werken aan je merk, werken aan herkenbaarheid, betrouwbaarheid en het laten zien van je toegevoegde waarde. En natuurlijk moet je boven de massa uit komen, en hier komt de creativiteit om de hoek kijken. Weet wat je doelgroep raakt en maak daar handig gebruik van. Want hard schreeuwen kan iedereen, maar daarbij ook nog aantrekkelijk én relevant zijn is een ander verhaal.

Een goed verhaal
Een goed verhaal is waar wij voor gaan bij Bam Raakt! Met een rake contentstrategie en consistente en creatieve uitvoering hiervan.

Wil jij ook werken aan je merk en meer resultaat halen uit je (online) marketing
Neem contact met me op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!

Corina Zwiers-Meijer

*Misschien niet zo zwart-wit, maar je snapt vast wat ik bedoel.

Bak koffie?

Ben je benieuwd naar onze aanpak? Kan jouw merk wel wat schwung gebruiken, heb je hulp nodig bij je contentstrategie of past de website niet langer bij je organisatie en jullie ambities? Neem vrijblijvend contact op om eens kennis te maken onder het genot van een bak koffie!



BAM! Meer rake berichten

Start typing and press Enter to search